A 3D-vektorgrafika csodálatos játékvilága

A háromdimenziós videójátékok egyik ősi technológiája a vektorgrafika, amelynek köszönhetően Commodore 64-re több ilyen jellegű játék is megérkezett. A számítógép technikai korlátai ellenére a tehetséges programozók mégis viszonylag látványosan gyors és élvezetes alkotásokat tudtak elkészíteni.

Stellar 7

Elsőként 1982-ben Apple II-re jelent meg, majd a következő évben Commodore 64-re is elkészítették. Eredetileg a játéktermi Battlezone (Atari, 1980) című játék ihlette, de itt a tankkal egy hangárból kiindulva összen 7 naprendszer különböző bolygóin kell harcolni.

További információk

Arcticfox

A Stellar 7 folytatásaként 1986-ban megjelent egy másik, de stratégiai elemeket is tartalmazó sci-fi tankszimulációs játék. A története szerint 2005-ben idegenek elfoglalták az Antarktiszt, hogy megpróbálják ellopni a Föld oxigénjét. A játékost ezért egy új, Arcticfox kódnevű szupertankkal küldik a betolakodók kiirtására.

További információk

Elite

A világsikerű űrszimulátor játék, amelyben Jameson parancsnok szerepében összesen nyolc galaxis járható be, hogy űrhajós karrierjét fellendítse. A játéknak nincs meghatározott célja vagy befejezése és időkorlát sincs, amelyen belül bizonyos feladatokat el kell végezni, ezért nyílt játékstílussal rendelkezik.

További információk

Mercenary

A játékban egy valós idejű 3D grafikával megjelenített világot lehet felfedezni, és számos nem lineáris feladatot teljesítni egyetlen fő cél, a Targ bolygóról való menekülés érdekében.

További információk

Moonfall

A Holdon játszódó kereskedő-, harci szimulátor videójáték, ami Jukka Tapanimäki koncepciójára épült.

További információk

Cholo

A történetet egy novella tartalmazza, amelyet a játék csomagolásában mellékeltek, a feladat szerint pedig egy robotot irányítva kell a föld alatti csapdába esett embereket kiszabadítani.

További információk

International 3D Tennis

A jellegzetesen sci-fi játékok mellett sport témában is elkészítettek egy vektorgrafikus játékot, amely egy igen érdekes tenisz. A jellemzők közé pedig a következők sorolhatóak:

  • kétjátékos üzemmód,
  • tíz kameraszög,
  • 64 különböző számítógépes ellenfél,
  • 15 képességszint,
  • 72, valós eseményeken alapuló verseny,
  • 4 pályafelület (fű, salak, szőnyeg és cement).

Mint látható, az egyszerűnek tűnő grafika ellenére mégis különféle játékvilágok teremthetőek meg ügyes trükkök felhasználásával.

A vektorgrafikák elkészítésével ismerkedők számára az alábbi weboldal remek technikai segítségeket nyújthat:

An introduction to vector-based graphics on the Commodore 64 – Rotating simple 3D objects (assembly language)

2

Vélemények, hozzászólások

  • 2022.07.31. at 23:38
    Permalink

    I must take a look at that website. Hopefully I might source some old manuals on Ebay too. The limited graphics never bothered me much as long as the world-building was good (which in Mercenary especially it certainly was).

    Reply
    • 2022.08.01. at 08:32
      Permalink

      Yes, anyway the limited graphics have their beauties too 🙂 For me, Mercenary was a game I really liked as a kid because of the open-world feeling of freedom and the various spectacularly more than spectacular constructions – and their “accidental” hit destruction effects. Then, later game descriptions revealed more and more interesting things, as well as the discovery of secret rooms and utility items in the underground base.

      Best of luck for your new learning “quest”!

      Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

EnglishMagyar