Synthia II – Revenge of the ID (fejlesztés alatt)

Érkezik a kitűnő programozási ötletekkel kiegészített SEUCK-platformjáték második része. Az első rész a hivatalos C64 SEUCK Compo 2020 játékpályázat győztese, ezért a folytatást is érdemes lesz mindenkinek kipróbálni.

Az új játékot a fejlesztő, Eleanor Burns körülbelül egy hónap múlva szeretné kiadni – mindössze a végszekvencia grafikája, a hang és a játéktesztelés maradt hátra. A “Synthia II – Revenge of the ID” az utolsó, 2020-as SEUCK Compo játékának a folytatása lesz, és ahhoz a játékhoz hasonlóan alaposan át lesz programozva a platform puzzle mechanikára, és néhány új trükkel, amiket a SEUCK kódjának véletlenszerű csonkítása közben szedett össze. Remélhetőleg lesz benne exkluzív zene is Eleanor egyik zenész barátjától, aki most először foglalkozik chiptune zenével. A végső cél pedig az, hogy a játék ezúttal is a TND weboldalán ingyenesen megjelenjen.

A játék első része cartridge-változatot is kapott, amely a Bobr.Games nevű lengyel játékkiadónak köszönhetően egy csodálatos díszdobozban érkezett:

1

Vélemények, hozzászólások

  • 2022.07.27. at 00:18
    Permalink

    Thank you for the write-up. 🙂 Game is now very close to release condition, just need to give the musician a bit more time. This might possibly be my last SEUCK game, as I’m running short of ways to manipulate its code without just breaking it … I can see myself still using it to design graphics, though, as I do love its editing options. It’s just a bit restrictive gameplay wise (The fixed attack waves in particular).

    Reply
    • 2022.07.27. at 09:28
      Permalink

      You are welcome! 🙂 I’ve always amazed in writing and sharing interesting creations from talented people like you. SEUCK is one of the first and most universal editor stuff from my childhood which I’ve always interested in. I still own my very first game creation plans on papers because there were some good ideas when I was kid but these projects didn’t go long and finished yet. Maybe you should change to some other game themes in your next game creation plans and you will get some more ideas to not to stop doing these awesome works.

      Reply
      • 2022.07.27. at 21:08
        Permalink

        I’m pretty sure this will be the last Synthia game, as though there may be minor improvements to the formula I could make, probably nothing dramatic enough to tempt me to unnecessarily draw out a story that feels essentially completed. Though I should perhaps never say never with SEUCK itself, as random experiments poking about with its code have often generated unexpectedly pleasing results (and from there, new ideas). That said, it would be fun to try something entirely different. Would actually love to do something with wireframes, as I absolutely adored “Mercenary” (the “Skyrim” of its time, and just as life-sucking). If I only knew where the late, great Paul Woakes learned to code…

        Reply
        • 2022.07.27. at 22:33
          Permalink

          I can understand you about your game series named Synthia. I was just going to say that it would be nice if you thought about creating a completely separate SEUCK game, because you might create some good stuff there. Your vector graphics game idea would be fantastic though, as I’m a huge fan of all those games, I bought the Mercenary and Moonfall games. It’s a shame that neither of the game creators are still alive, but maybe you can find a way to make similar games that could be a huge worldwide success.

          Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

EnglishMagyar