Ahogyan minden számítógépen, a Commodore 64-en is többféle megoldás létezik a felhasználói programok és játékok elkészítésére. A Basic nyelvtől kezdve a gépi kódú programozáson keresztül akár egészen az olyan módszerekig, ahol a kezdő felhasználók örömére már mindössze minimális programozói ismeretek is elegendőek arra, hogy egy leegyszerűsített menüpontokkal teli felületen dolgozva elkészítsenek egy játékprogramot. Erre az egyik népszerű – még ma is használatos – segédprogram a Shoot’Em Up Construction Kit (SEUCK), amelyhez hasonlóan könnyen kezelhető a Game Maker című alkotás is. A SEUCK programmal ellentétben a Game Maker azonban nem kizárólag lövöldözős játékok elkészítésére alkalmas.

Forrás

A GameMaker by Garry Kitchen segítségével mostantól úgy készíthetsz saját animált számítógépes grafikákat és játékokat, mint a legjobb profi tervezők.
Ez egy könnyen használható eszköz, amellyel háttérjeleneteket készíthetsz, karaktereket tervezhetsz, zenét és hangeffekteket hozhatsz létre, és mindezt egy programban összeállíthatod. Vagy választhatsz a már elkészített és elmentett hátterek és karakterek, valamint az előre programozott zenék és hangeffektek nagyszerű választékából.
A GameMakerben minden benne van, amire az animációs programok vagy játékok összeállításához szüksége van. Számos előre programozott játékot is mellékeltünk – a Chopper-t, egy vadonatúj játékot, amelyet John Van Ryzin tervezett a GameMakerrel, és két régi kedvencet – a MegaManiaTM és a Pitfall! TM, amelyeket Dan Kitchen a GameMaker program segítségével adaptált. Ráadásul még sok más játék és meglepetés is szerepel a GameMakerben, amelyek garantálják a több órás játék- és programozási szórakozást. (Az összes előre programozott játékelem teljes listáját a kézikönyv hátulján találod.)

Ahogy a hivatalos kézikönyvből idézett szövegben olvasható, például a Chopper című helikopteres akciójáték és az egyik legnépszerűbb platformjáték, a Pitfall! is éppen ezzel a Game Maker című segédprogrammal készült, amelyek kitűnő példák arra, hogy munkára ösztönözzék a játékok készítésével ismerkedőket.

Forrás: Compute_Gazette_Issue_31_1986_Jan

A program felépítése több szakaszból áll:

  • A GameMaker Editor szakasz a program összeállításához használt parancsokat tartalmazza
  • A SceneMaker szakasz a jelenetek számítógépes grafikájának létrehozásásához
  • A SpriteMaker szakasz karakterek és tárgyak létrehozásához és animálásához
  • A SoundMaker szakasz különféle hangeffektek elkészítéséhez
  • A MusicMaker szakasz kreatív zenék összeállításához
A Game Maker készítője minden apró részletre odafigyelt még a dokumentációnál is

Most pedig következik még néhány érdekes játék, amelyekhez hasonlóakat, sőt akár jobbat akárki megtervezhet. Az egyik ilyen alkotás a Deadline, amely a népszerű Countdown to Meltdown című akció/kalandjátékhoz hasonlítható:

A Game Maker hivatalos weboldala

Magyar nyelvű útmutató

Angol nyelvű (hivatalos) útmutató

További információk

  Tetszik
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
EnglishMagyar
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x