Impossible Mission (1984, Epyx)

A népszerű akció/platformjátéksorozat legújabb részének bejelentése után érdemes tenni egy történelmi visszatekintést az előző részekre, amelynek az első része következik most. Ez a cikk elsősorban azok számára készült, akik vagy nem ismerték a játákot – létezik ilyen ember? 🙂 – vagy már régen játszottak vele.

A játékot a megjelenése óta rengetegen dicsérték könyvekben és újságokban egyaránt, amelyek közül az egyik magyarországon megjelent C64-játékokról szóló, 1989-ben megjelent könyvben (1001/1 Játék C64/128) a következő mondattal jellemezték a platformjátékok koronázatlan királyát: “Az eddig ismert játékok közül méltán illethetjük ezt a számítógépes játékprogramot a C64-es játékok “fejedelme” jelzővel.”

A játékos egy titkosügynököt irányít, akinek a célja egy Elvin Atombender nevű, gonosz professzor megállítása, akiről azt feltételezik, hogy nemzetbiztonsági számítógépeket manipulál. A feladat végrehajtásához Elvin 32 szobából álló erődjébe való behatolása után az ellenséges őrzőrobotokat kikerülve kell megszerezni a fő vezérlőteremben szükséges jelszavakat. Erre a küldetésre összesen 6 óra van, ami minden egyes elhalálozáskor 10 perccel rövidül majd. Az említett jelszavakat az óriási emeletes épületben rejtették el puzzle-szerű kódok formájában, amikből végül egy 9 betűs jelszót kell kirakni.

Minden egyes betű kitalálásához 4-4 puzzle-darabot úgy kell egymásra tenni, hogy azok majdnem egy teljesen fehér téglalapot alkossanak. A puzzle-darabok az épület szobáiban különféle bútorokban és berendezési tárgyakban vannak elrejtve, ezért mindegyik átvizsgálására szükség van. A vizsgálat időtartamát egy csökkenő sáv jelzi, amelyek sebessége a bútorok és tárgyak méretétől függően változó lehet. A keresés végén ezeket az eredményeket lehet kapni:

  • spray-flakon, mellette gázfelhőben “zzz” felirattal: a szobában lévő robotok ideiglenes elaltatására lehet felhasználni. Ez összesen 15 másodpercig tart, ezért ilyenkor érdemes mindig először nehezen hozzáférhető bútorokat és tárgyakat átkutatni,
  • csíkozott téglalap felé mutató nyíl: a szobában lévő liftek alaphelyzetbe kerülnek,
  • egy puzzle képe, ez a legfontosabb a találatok közül,
  • “Nothing here” felirat, ami azt jelenti, hogy a keresés nem járt sikerrel.

A legfőbb segítséget egy MIA9366B típusú miniszámítógép és a szobákban található nagyobb asztali számítógépek jelentik. A miniszámítógépben számos információt, például az eddig bejárt területek térképét vagy a megszerzett puzzle-darabokat is meg lehet nézni és a keresett jelszót megfejteni. A szobákban használható számítógépek a keresések során megtalált egyéb dolgokat tudják aktiválni: a szobákban található lift-szerűen mozgatható platformok alaphelyzetbe állítása és a robotok ideiglenes elaltatása.

A játékot különféle magazinok is kitünő értékelésekkel jellemezték, például a “Zzap!64″ cikkírói 95%-ot adtak neki.

További információk:

A játékról azóta néhány érdekes és vicces ötletet tartalmazó videó is érkezett a rajongóktól:

  Tetszik

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

EnglishMagyar