Egy újabb népszerű játék, az 1983-as Aztec Challenge Basic-változata készült el a mai napon, amely a Basic nyelven megírt játékok elkészítésében jártas, magyar származású Maros István (Steveboy) szorgos munkájának köszönhető.

A játéknak története is van:

A papok minden évben feláldozzák egy kitűnő képességekkel megáldott harcosukat az isteneknek. Főhősünk egyetlen lehetősége a túlélésre az, ha a hét próbából álló kihívást sikerrel teljesíti, így szabadságát kiérdemli.

(Forrás: https://c64.krissz.hu/aztec-challenge/

Ez a játékverzió a Basic-nyelv és PETSCII-grafika együttes lehetőségeit kihasználva igyekszik az eredeti játék különleges hangulatát több szempontból is megteremteni. Az egyébként is hangulatkeltő címképernyőt egy rövid dallam is kiegészíti, a játék menürendszere pedig az eredetihez nagyon hasonló lett néhány hasznos eltéréssel kibővítve. A játék kezdete előtt ugyanis egy Cheat-menüképernyő is elérhető, ahol mindenki kedvére könnyíthet az alapból nehéz játékmeneten, valamint a pályaválasztó képernyőn az egyes pályák leírásán kívül azok miniatűr képe is megtalálható. Mindezeken kívül megemlítendő még, hogy a program lehetőséget ad két játékos egymással való versenyzésére is.

Az eredeti játék összesen 7 különböző szintet tartalmaz, amelyek mindegyike itt is végigjátszható. Minden szinten új halálos veszélyek leselkednek a hősre.

Az első a The Gauntlet címmel valószínűleg a legismertebb szint, ahol egy templom felé futva kell hozzá eljutni. A templomot azonban az út mindkét oldalán azték harcosok védik, akiknek a véletlenszerűen bedobott lándzsáit kell a megfelelő pillanatban ugrással vagy hajolással elkerülni. Összesen 10 lándzsát kell átugrani, ahol mindegyikért 100 pont jár. Egy élet elvesztése esetén a program tovább számolja a pontokat.

A második szint (The Stairs) a templom lépcsőin való feljutásról szól, ahol a játékosnak balra és jobbra mozogva kell elkerülnie a magasból ledobott kőtömböket. Összesen 20 követ kell kikerülni így, ahol kövenként 50 pont jár.

A harmadik szinten (The Temple) a templom újabb csapdákat tartalmaz, amelyeket el kell kerülni a főszereplő mozgásának szüneteltetésével vagy ugrással. Minden szerencsés átjutás 200 pontot ér. Életvesztés esetén -200 pont. 1000 pont felett ér véget ez a szint.

A negyedik szint (The Vermin) az előző szinthez hasonlóan működik, ahol a megfelelő pillanatban magas és alacsony ugrások valamelyikére van szükség. A kis ugrás 50 pontot, a nagy ugrás 100 pontot ér és 1000 pontnál ér véget a szint.

Az ötödik szinten (Hopaztec) egy véletlenszerűen változó padlózatú helyiségen áthaladva kell eljutni a túlsó oldalon található kijárathoz. Itt 1000 pont szerezhető, de életvesztés esetén -50 Pont levonás is jár.

A hatodik szinten (Piranha) a játékosnak át kell úsznia egy tavon, elkerülve a halálos emberevő halakat. A továbbjutáshoz összesen 2 alkalomnal kell szerencsésen a túlpartra úszni.

A hetedik, és egyben utolsó szint (The Bridge), ahol az automatikusan jobbra futó játékosnak a híd réseinek méretétől függően kisebb vagy nagyobb ugrással kell áthaladni. Ez a szint időre megy, ahol összesen 1 percet kell szerencsésen túlélni.

Az összehasonlító képeken jól látható, hogy a játék tervezésénél lehetőség szerint az eredetihez hasonló színek is visszaadják a játék hangulatát.

A játék szabadon letölthető a következő weboldalról:

https://csdb.dk/release/?id=214702

4 Tetszik
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
EnglishMagyar
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x